Screenshot via

Screenshot via

IKEA heeft prima gehaktballetjes, handige BILLY’s en uitstekende gratis potloodjes die je in vrijwel iedere kamer stiekem uit het potlodenbakje kunt grissen. Maar reclame maken kan IKEA misschien wel nóg beter. Laatst was er in een vestiging in Noorwegen bijvoorbeeld een stukje Syrië nagebouwd. Bedoeld om bewustzijn te creëren, maar de media-aandacht is natuurlijk ook niet mis.

Of die reclame waarin IKEA Apple belachelijk maakte. Nu hebben ze opnieuw een originele campagne bedacht: als je (in het Engels) op Google naar een oplossing van je relatieprobleem zoekt, zou het zomaar kunnen dat het eerste zoekresultaat een IKEA-meubel is.

Knoflookpers

Klinkt misschien wat vergezocht, maar dat valt best mee. De producten die je te zien krijgt bij een zoekopdracht, zijn dingen die je eventueel zouden kunnen helpen met het probleem waar je op zoekt. De zoekopdracht how to say I’m not interested levert bijvoorbeeld een knoflookpers op, en my children won’t listen to me een tamboerijn. Niet echt functioneel, maar daarom niet minder leuk.

IKEA noemt de campagne ‘Retail Therapy’. Bekijk hieronder de bijbehorende video:

Deel
Tweet